Briefpapier ontwerp

Briefpapier ontwerp laten opvallen

Je kent het wel, je bent op zoek naar die ene brief en je kunt hem tussen alle andere brieven, offertes en facturen nergens vinden. Er zijn een aantal belangrijke aspecten bij het opmaken van briefpapier waarmee u dit kunt voorkomen bij uw klanten met opvallend briefpapier. U wilt natuurlijk opvallen tussen andere bedrijven of concurrenten. In deze tip leg ik een aantal zaken voor aan de hand van een briefpapier voorbeeld. Deze tip gaat voornamelijk over briefpapier die fysiek per post wordt verstuurd, dus brieven, facturen / offertes die per post worden verstuurd.

Briefpapier met aflopend beeld of tekst

Briefpapier dat voorzien is van aflopende beelden of teksten vallen altijd op tussen de menigte post die binnen komt in een bedrijf. Dit komt omdat er een (subtiel) randje van het papier voorzien is van een andere kleur dan het standaard witte briefpapier.

Gekleurd briefpapier

Plaatje briefpapier 1kleur achtergrond. Door het hele papier kleur te geven al is het maar een fractie van een tintje groen val je ontzettend op. Alle kleuren die anders zijn dan wit zijn per definitie goed als je wilt opvallen. Het is natuurlijk effectief om een felle kleur te gebruiken het blijft u immers meer bij. Heeft u wel een knalblauw of knalrood gezien als papierkleur voor briefpapier?

Dikte van briefpapier

Briefpapier verschilt van gewicht, gladheid en reliëf. Bedrijven die zich willen profileren als luxer, dan de concurrent, kunnen er voor kiezen om de opmaak van het briefpapier te laten drukken op dikker papier of papier met een licht reliëf. U straalt dan al snel luxe uit en uw klanten voelen deze luxe. Dit briefpapier schept wel een verwachting bij uw klanten, wanneer uw bedrijf producten verkoopt tegen budgetprijzen dan verwachten zij geen topkwaliteit papier. Voor luxer briefpapier wordt vaak een toeslag gerekend.

Watermerk in briefpapier

U zult niet de eerste zijn die wordt opgelicht door bedrijven die uw briefpapier proberen na te maken. Dit kun je voorkomen door uw briefpapier te voorzien van een watermerk. Een watermerk kan niet gekopieerd worden waardoor het voor andere bedrijven vrijwel onmogelijk wordt om uw briefpapier te dupliceren. Echter kan uw klant wel een kopie maken voor eigen administratie.